Thursday, May 4, 2017

Season!

Season is open. Well, it was better a couple of weeks ago, now it's even colder. But it's May. And May is full spring, despite any temperature. I am about to face a very different riding season. Alone. No meetings up there in the mountains with anybody. I don't foresee race track either. So I will simply wake up every morning and decide whether that's a good day to ride. Without any set destination... not even a route plan like I always had. I simply will let the road to unroll under the wheels, and they will take me somewhere, anywhere, wherever, any distance.

Just to get things going, on May 1st all of a sudden I found myself with some free time. And off I went. Just to passes, some 200km, some winding roads, some very narrow... and an annoying rain for the whole second half of the ride.

I enjoyed the mighty Passo San Boldo, and then left myself around the epic Cansiglio, with all its magic and power.

As always, some pictures...

La stagione si è aperta. Beh, era meglio un paio di settimane fa, ora fa anche freddo. Ma è Maggio. E Maggio è piena primavera, nonostante le temperature. Sto per affrontare una stagione in moto diversa. Da solo. Nessun incontro in vetta sui passi con nessuno. Non prevedo nemmeno pista. Quindi mi alzerò ogni mattina e deciderò se quello è un buon giorno per andare in moto. Senza una destinazione... nemmeno un percorso stabilito come ho sempre fatto. Semplicemente lascerò che la strada si noccioli sotto le ruote, loro mi porteranno da qualche parte, qualsiasi parte, dove sia, qualsiasi distanza.

Per dare inizio a questo, il primo Maggio, tutto ad un tratto, mi sono trovato con del tempo libero. E sono partito. Niente di particolare, una paio di passi, circa 200km, alcune strade veloci, altre molto strette ... ed una pioggia noiosa per quasi tutta la seconda parte del giro.

Come sempre stupendo il mitico Passo San Boldo, e poi mi sono lasciato andare nei pressi dell'epicoCansiglio, con tutta la sua magia e potenza.

Come sempre, alcune foto...


No comments:

Post a Comment