Monday, June 1, 2009

80,000 KM

This past weekend we rode all the way down to Bologna/Modena area, not far from Mugello where the Italian MotoGP race was being raced, in wet. We met with some friends from an online group and had a blast both on corners and restaurants.
On our way down there my old bike, without dubt the most beautiful bike on earth (?!?!), hit the 80,000km threshold. And had at least other 500 before being back in her box, sleeping, waiting for a new set of tires, which is MUCH needed.
Having reached this respectable target, I feel it'd pretty cool listing here what it has been through across these 12 years with me.
So far it had:
  • 15 oil changes
  • 11 oil flters
  • 11 spark plugs set
  • 3 air filters (stock+K&N)
  • 23 tires set
  • 8 front brake pads sets
  • 3 rear brake pads sets
  • 1 front brake discs sets
  • 1 clutch
  • 4 chain+sprockets kits
  • 2 gearbox failures
  • 3 repainting
  • 2 frame stretching (due to crash)
  • 3 batteries
...all the above without counting in all the performance parts, like exhausts, springs, mirrors, bolts, jets and so on.
How much have I wasted on this bike?
Free beer to best guess :-)
Lo scorso weekend siamo finiti tra Bologna e Modena, non lontano dal Mugello. Era un raduno di MotoML, ed è stato un piacere mangiare e andare per curve con i ragazzi che non vedevo da molti anni.
Nel viaggio di andata la povera vecchia moto mia, indubbiamente la più bella del mondo (?!?!), ha raggiunto gli 80,000km... e poi ne ha fatti altri 500, prima di poter tornare a casa nel box, in attesa di un treno di pneumatici freschi freschi per il Culo di Titanio che, ormai, si avvicina.
Avendo raggiunto questo rispettabile traguardo, trovo figo elencare tutto ciò che ha dovuto subire in questi 12 anni in mia compagnia.
Allora, ecco la lista:
  • 15 cambi olio
  • 11 cambi filtri olio
  • 11 set candele
  • 3 filtri aria (di serie e poi K&N)
  • 23 treni di gomme
  • 8 set di pastiglie freno anteriore
  • 3 set di pastiglie freno posteriore
  • 1 kit dischi anteriori
  • 1 frizione
  • 4 kit catena/corona/pignone
  • 2 rotture al cambio
  • 3 riverniciature più o meno complete
  • 2 raddrizzamento telaio (in seguito a bel botto...)
  • 3 batterie
...e tutto questo senza contare i vari pezzi extra come scarichi, molle, specchi, viti, getti e via di seguito.
Ma quanto ci avrò speso sopra?
Una birra a chi indovina :-)