Sunday, July 30, 2023

New tyres, old route. Strange brain.

We have jobs to pay for the stuff with a price in our life. When a job gives you good cash, you're supposed to please yourself with stuff, be it travels, be it cars, be it bikes, the toys you like... you name it. But that job also loves to steal your time, so in the end you can pay for something you haven't the time to enjoy. Fun, isn't it?
Lately it seems I hadn't the time to ride. But I must admit my brain is playing tricks: I took days for mountain biking. Also for hiking. So what? At a point I felt the need to ride, but I couldn't really get (?) a whole free day to do that, riding hundreds of kilometers like I used to do... but... was that what I truly wanted?
Did I really want to hop in the saddle and ride a dozen of mountain passes in a row? I don't really know if I still love to do that... surely not on a regular basis.
What I like to do the most, is deep rooted in my DNA: ride fast. So, after installing a brand new set of Metzeler M9RR... I hopped in the saddle for a 160km loop... a concentrated sequence of corners... basically my 'street track'... almost the sole route I rode in these latest months.
A couple of hours ride, nothing keeping me busy for a whole day: pure adrenaline, boots sliders dragging like no tomorrow, knee down here and there, a lot of fun, and M9RR properly broken in!
Abbiamo delle professioni che ci permettono di guadagnare per pagare le cose che nella vita hanno un prezzo. E quando un lavoro di paga bene, di solito ti gratifichi con delle cose, siano esse viaggi, automobili, moto, insomma i giocattoli che ti piacciono. Ma quelle professioni, poi, amano rubare il tuo tempo, così alla fine puoi comparti cose solo che non hai il tempo per godertele. Divertente, vero?
Ultimamente sembra io non abbia mai avuto il tempo per andare in moto. Ma devo ammettere che la mia mente si diverte con dei simpatici scherzi: mi sono preso giornate per la mountain bike. Anche per fare hiking. Quindi? Ma ad un certo punto ho sentito il bisogno di andare in moto... solo che non riuscivo (?) a prendermi un giorno intero per farlo, per percorrere quelle centinaia di chilometri, come d'abitudine... ma... è davvero questo che veramente volevo?
Voglio ancora saltare in sella per percorrere una dozzina di passi di montagna di fila? Non sono proprio sicuro che questo sia ancora quel che mi piace fare, sicuramente non con regolarità.
Quel che mi piace fare di solito, invece, è quello che sta ben radicato nel profondo del mio DNA: guidare veloce. Quindi, dopo aver installato un nuovo set di Metzeler M9RR... sono montato in sella per un giro ad anello di 160km... una sequenza concentrata di curve... praticamente il mio circuito stradale, praticamente l'unico tracciato che ho percorso negli ultimi mesi.
Un paio d'ore di giro, non una cosa che mi tiene impegnato per una giornata intera: adrenalina pura, slider degli stivali torturati, saponette qui e lì, un sacco di divertimento e le M9RR ben rodate!