So, finally I am looking forward for some good riding next week. My tires weren't completely gone, but with all workshop closed in these summer days, I decided to install the new ones in advance, getting ready to clock up some fun miles across the alps. I had a brand new set of Metzeler M9RR at home, so I simply took the wheels off and took them to the workshop. Of course installing the wheels back, I checked other things, including brake pads: the front ones weren't too bad, but I went for the a set anyway... a lot of mountain riding ahead, I need braking power and endurance! The rear ones, instead, were totally gone... I should decide to check them more frequently! Moreover, the damn pistons in the caliber, having worked up to the very end of their range, were basically stuck all the way out, so I had to remove the caliper, gently push them back in... and, at this point, went for a full rear brake fluid replacement! So the 'wheels off/wheel on' quick job, turned out to be a little longer... since I cleaned the whole caliper and had to remove the tail fairing to access the brake fluid reservoir tank. Had some good fun with the brake bleeding thing! After all, it's a dirty job but... So, now I got brand new Metzeler M9RR, ready to please me, brand new front EBC HH pads, brand new rear EBC pads and brand new Motul rear brake fluid! Tank is also full, chain is lubed... tomorrow off I'll go! |
Ecco, finalmente c'è qualche bel giro in vista per la prossima settimana. Le gomme non erano completamente andate, ma con tutte le officine chiuse in questi giorni, ho deciso di installare quelle nuove con un leggero anticipo, in modo da essere pronto per molti divertenti chilometri su e giù per le alpi. Avevo un treno di Metzeler M9RR nuove a casa, quindi ho semplicemente smontato le ruote per portarle al meccanico. Naturalmente, prima di rimontare le ruote sulla moto, ho fatto altri controlli, compreso quello delle pastiglie dei freni: le anteriori non erano messe male, ma ho comunque deciso di montare quelle nuove... ho molta strada di montagna davanti a me, ho bisogno di potenza frenante e durata! Le posteriori, invece, erano completamente andate.... diavolo, dovrei decidermi di controllarle con maggiore frequenza! Inoltre, i pistoncini della pinza posteriore, avendo lavorato fino al limite del loro range, erano praticamente bloccati fuori, quindi ho dovuto rimuovere la pinza e spingerli dentro gentilmente nella loro posizione, ma -a questo punto- ho pure cambiato anche il liquido freno! Quindi il semplice e veloce 'smonta/rimonta' le ruote si è rivelato più lungo, visto che ho pure pulito bene la pinza oltre che dover rimuovere l'intero codone per accedere al serbatoio del liquido. Ovviamente mi sono divertito nello spurgare il freno! Come dicono? È un lavoro sporco ma... Quindi ora ho un treno nuovo di Metzeler M9RR, pronte a soddisfarmi, nuove pastiglie EBC HH davanti, nuove EBC dietro, con nuovo olio freni Motul! Il serbatoio è pieno e la catena è lubrificata... e domani si parte! |
Stuck |
Worn |
Brake bleeding party |
Brake bleeding party |
New oil |
New Pads |
New M9RR! |
New M9RR! |
Well done!! 👍
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