I needed to ride. I woke up early on an autumn morning with a plan: I wanted my breakfast uplands, somewhere over 2000mt. I left at 7am, with that plan, a further plan to ride no less than 4 passes... and somehow in a hurry: got a lunch some when past midday... (Happy birthday Mom!)
Weather was lovely. A freshy morning, but temperature were rising... even if up there, on the passes, it barely went past 10°C during the morning...
I decide to attack Manghen Pass, I wanted the breakfast up there, with that superb landscape... and the silence of the mountain, way before the arrival of any other tourists, cyclists, hikers or riders.
Probably an earlier morning shower made me ride on sunny day but slightly wet tarmac... so my ride was more oriented on the landscape side than the performance one.
I arrived on top, riding the road with a maximum grade of 16%, before anybody else. Nobody there. No one. Even the bar-chalet was closed!
Once it opened I enjoyed the breakfast, by the fireplace (I told you it was rather fresh...) and continued doing the next 3 passes (San Pellegrino, Valles and Rolle)... clocking some 260km on the whole loop.
But an issue with the bike made a great ride far from perfect: all of a sudden the travel of the rear brake pedal became close to zero. And pushing the bike I felt it was partially on brakes. Once at home (I did it!) I disassembled the caliper and found out... 1) 100% worn pads 2)one of the pistons simply refusing to get back in the caliper.
Well, I had my ride. I had my breakfast. Mission accomplished! I enjoyed the weather and the landscape.... as for the bike... I already ordered the parts... we're going toward a complete caliper rebuild (seals and pistons) and a brake pump master cylinder repair kit. As I am on it, I decided to go for both... making sure everything will be new and I will not experience further issues like this.
After all, a spoiled ride is a great loss for a die hard rider!
| Avevo bisogno di farmi un giro in moto. Così mi sono alzato presto una mattina d'autunno con un piano: fare colazione su un passo, qualcosa sopra i 2000mt. Sono partito alle 7 del mattino, con quel piano ed un altro piano... ovvero percorrere non meno di 4 passi... e pure in fretta: avevo un pranzo poco dopo mezzogiorno... (Buon compleanno Mamma!)
Il meteo era fantastico. Mattina fresca, ma le temperature salivano... anche se in altura, sui passi, non ha mai superato i 10°C durante la mattina...
Decido di fare il Passo Manghen, per fare colazione proprio lassù, con quel panorama fantastico.... ed il silenzio della montagna, ben prima dell'arrivo di altri turisti, ciclisti, escursionisti o motociclisti.
Un acquazzone probabilmente caduto all'alba mi ha fatto guidare sotto il sole ma con l'asfalto un po' umido... quindi mi sono concentrato sull'aspetto paesaggistico piuttosto che sulla performance.
Arrivo in cima alla strada con pendenza del 16% prima di chiunque altro. Non c'era nessuno. Vuoto. Anche il rifugio era chiuso!
All'apertura mi sono gustato la colazione, vicino al fuoco (vi ho detto che era fresco...) e poi ho proseguito per i prossimi 3 passi (San Pellegrino, Valles and Rolle)... percorrendo circa 260km in totale.
Ma un problema con la moto ha reso un gran giro non proprio perfetto: tutto ad un tratto la corsa del pedale del freno posteriore è diventata quasi nulla (ed io lo taro con una corsa molto lunga...). E provando a spingere la moto, percepivo che la ruota era frenata. Una volta arrivato a casa (ce l'ho fatta!) ho smontato la pinza e scoperto che 1) le pastiglie erano completamente consumate e 2) che uno dei pistoncini rimaneva fuori, bloccato.
Beh, ho fatto il mio giro. E fatto colazione sul passo come da programma. Per quanto riguarda la moto... ho già ordinato i pezzi... andiamo verso una completa revisione della pinza (guarnizioni e pistoni) e pure per una revisione completa della pompa. Visto che ci sono, ho deciso di fare tutto per evitare di avere altri problemi simili.
Dopo tutto, per un macina chilometri, un giro non ottimale è una perdita quasi tragica!!
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