Sunday, March 20, 2016

Regular working day

When you can't stand the bad behaviour riding up in the mountain, you decide to search for a solution, which isn't "too lean/too rich"-crap related stuff anymore.
It's more of a "get the damn carbs off and rebuild 'em".
Which is what we did. But my workshop can be the best around, but they cannot test the bike the way I test it and experience the issue (or lack of it) in the conditions they used to appear (in the mountain).
So... I thought about my working day and came up with a brilliant idea:
Quando l'erogazione del motore in montagna diventa impossibile e non la sopporti più, decidi di trovare una soluzione la quale non è più una cazzata che ha a che fare con il "troppo magra/troppo grassa".
Qui si tratta di tirare giù tutto, tirare giù i carburatori e ... rimetterli a nuovo!
Ed è esattamente ciò che abbiamo fatto. Ma il mio meccanico può anche essere il migliore la mondo, ma non può provare la moto come la proverei io, verificando il manifestarsi -o meno- del problema nelle condizioni dove si manifesta (montagna, appunto).
Pertanto... ho pensato un po' alla mia giornata lavorativa e mi è venuta una brillante idea:

No kidding... E non scherzo...
So I rode the damn thing. And I tell you, it feels NEW. And it's not just for the 2K or about km you read on the gauges... it really rides like new! I foresee a great season ahead...

Meanwhile, few pics of the ride...
Quindi ho provato la bestia. E sarò sincero: sembra nuova! E non parlo dei 2000 circa km sugli strumenti... va davvero come nuova! Prevedo una stagione molto divertente...

Nel frattempo, un po' di foto del giretto...

No comments:

Post a Comment